Proxy Algemeen
Proxy Algemeen 19-01-2021 3 min

De mensen achter Proxy - Marco van Egdom

Proxy is een organisatie met enorm veel IT kennis en kunde in huis. Maar waar komt al die kennis en kunde vandaan? Natuurlijk van al onze geweldige collega's waarmee we een fantastisch team vormen. In de blogreeks: "De mensen achter Proxy", stellen we deze collega's graag aan u voor met een negental interessante en grappige weetjes. Deze week onze collega Marco van Egdom.

 

Marco, hoe ben je de IT in gerold?

Marco van Egdom

Als kind kwam ik op de basisschool in een project “Computers in het Onderwijs” terecht (jaren 80!) en sindsdien wilde ik informatica studeren en met computers werken.

 

Sinds welk jaar ben je werkzaam in de IT?

Tijdens mijn studententijd in de jaren 90 ben ik eigenlijk al gaan werken in de IT en dat doe ik sinds 2000 fulltime.

 

Wat vertel je op een feestje als ze vragen wat voor werk je doet?

Meestal probeer ik dan een beetje te vertellen over de klant waar ik werkzaam ben om het zo tastbaar te maken. Toen ik bij Verkeersmanagement bij Rijkswaterstaat zat, vertelde ik over de verkeerscentrales en over alle systemen boven/onder/naast onze snelwegen. Toen ik bij Logius zat, vertelde ik over DigiD, iDin en mijnoverheid.nl. Of bij de politie over de vreemdelingen-aanmeld-straat in een AZC. Dat klinkt vaak beter dan “iets met computers” 😉.


Welke verandering in IT land vond jij het meest indrukwekkend?

Na de steeds grotere rol die open source en samenwerkende communities door de jaren heen zijn gaan spelen, ben ik op dit moment echt gefascineerd door de stappen die op het gebied van automation (ansible, puppet) en cloud solutions en containers (k8s, openshift, azure, aws) worden gezet. Daarnaast ben ik ook een groot fan van het scrum framework en het agile werken.


Wat is nou echt een leuk weetje over jezelf?

Er was een tijd dat ik naast IT-er ook chauffeur voor een grote slager in de achterhoek was en ik met heel veel plezier met een koelwagen langs hotels/restaurants en andere horecagelegenheden reed.

 

Wat zou je graag nog bereiken in de IT wereld?

Vooral wil ik mee blijven gaan in de nieuwste ontwikkelingen om zo lang mogelijk een relevante bijdrage te kunnen leveren. Als techneut, architect, coach of misschien zelfs scrum master of agilist.


Eet je het liefst groenten of fruit?

Groente. Mijn dagelijkse stuk fruit verstop ik daarom vaak in de yoghurt.


Wat is je favoriete boek of podcast?

Podcasts: Darknet Diaries, Krokante Leesmap, Zelfspodcast, Een Podcast over Media, Echt Gebeurd, Heavyweight, This American Life.
Boeken: Cryptonomicon van Neal Stephenson, Mona Lisa Overdrive van William Gibson, Ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch, Sapiens van Yuval Noah Harari, Alle Mensen Deugen van Rutger Bregman.
Films: Alles van Quentin Tarantino, Noel en Ethan Coen, Kevin Smith, Christopher Nolan, Martin Scorsese, Star Wars, Marvel Studios, etc, etc.

 

Waarom zou iedereen klant of collega moeten zijn bij Proxy?

Proxy is een fijne organisatie om voor te werken, omdat we een kleine organisatie zijn waar iedereen elkaar wel een beetje kent, de lijnen kort zijn en waar goed voor de werknemers wordt gezorgd. Dit vertaalt zich naar gemotiveerde en kundige mensen die klanten overal en altijd verder kunnen helpen met hun IT vraagstukken.

 

Hou onze blog in de gaten om ook de antwoorden van onze andere collega's te lezen. En natuurlijk ook hoe wij de chaos in de IT wereld proberen te ontrafelen en duidelijk te maken. Mocht je graag meer willen weten over wat Proxy voor jou kan betekenen? Of onze nieuwe collega worden? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Wie weet tot snel!

    Deel dit artikel:
Ontvang de laatste Proxy updates

Blijf op de hoogte van de laatste IT trends en ontwikkelingen met onze maandelijkse nieuwsbrief

Proxy Algemeen
Hi, wij zijn Proxy! Een IT organisatie gevestigd in Rotterdam, Abcoude en in Son en Breugel. Met een gezellig en ambitieus team proberen wij IT daadwerkelijk bij te laten dragen aan de business van de klant. We zijn soms een tikkeltje eigenwijs, maar zetten de klant altijd voorop.